6 Nisan 2012 Cuma

Odin ile Samsung Galaxy S2(I9100G)'ye Türkçe Dil Seçeneği İçeren Android 2.3.6 Yüklemek.

Merhaba Sayın Android Seviciler;
    Bu yazımda sizlere adım adım çok kolay bir şekilde yurtdışından satın aldığınız veya herhangi bir şekilde elinizde bulunan Samsung Galaxy S2 I9100G modeli telefonunuza içinde Türkçe dil seçeneği bulunan Android 2.3.6 Gingerbread versiyonunu yüklemeyi anlatacağım, bu arada I9100 ve I9100G'nin farklarını merak ediyorsanız buyurun  burayı tıklayın (geri dönmeyi unutmayın!) amacımızı idrak ettiysek başlayabiliriz.

1. Adım : Öncelikle telefonumuzu usb aracılığı ile bilgisayara bağladığımızda Odin programının telefonu algılayabilmesi için telefonun driverları bilgisayarınızda yüklü olmalı nasıl yapacağım diye telaş etmeyin Kies programını indirip kurduğunuzda telefonun driverları otomatik olarak yüklenmiş olacak Kies programını indirin ve bilgisayarınıza kurun. Kies yazılımının indirme linki :
http://www.samsung.com/tr/support/usefulsoftware/KIES/JSP




2.Adım : Kies programını kurdunuz ve telefonunuzun driverları bilgisayarınıza yüklendi şimdi Odin ve I9100G için Android 2.3.6 Gingerbread dosyaları gerekiyor. Aşağıdaki 4 dosyayı indirin ve arşivlenmiş bu dosyaları 7zip, Winrar, Winzip gibi bir program vasıtası ile bilgisayarınıza çıkartın.

Dosyalar :




  • Google drive linkine tıkladıktan sonra fotoğraflardaki gibi virüs tarama uyarısına download anyway (indir gitsin  :)



3. Adım : Telefonumuzu "Hata Ayıklama Modu" yada "Usb Debugging" moduna alacağız bunun için aşağıdaki görüntüleri inceleyin ve adım adım uygulayın :

Ayarlar>Uygulamalar>Gelişim>USB hata ayıklama(işaretli olacak) Telefonunuzun dili yabancı olduğu için isimler farklı fakat simgeler aynı olacaktır ben Türkçe görüntü almışım :   )





4. Adım :Şu an telefon "USB Debugging" yani "USB hata ayıklama" modunda şimdi telefonu kapatın ve "Download Mode"una alın 

Telefon kapalı iken, ses kapama , home ve telefonu açma tuşlarına aynı anda basıp ünlem işareti gelene kadar bekleyin.










5.Adım : Telefon bize iki seçenek sunuyor "Volum Up" yani Ses açma tuşuna basarak telefonu Download Mod'a alın.




Telefonu download moduna almayı başaramayanlar için bu video yararlı olacaktır : 





6.Adım : İndirdiğiniz ve bilgisayara çıkardığınız klasörü açın ve içinden Odin3 v1.85.exe isimli dosyaya çift tıklayarak Odin yazılımını çalıştırın ve telefonu usb kablonuz ile bilgisayara bağlayın telefonu bağladığınızda Odin yazılımının ID:COM bölümü sarı olarak işaretlenmelidir aşağıdaki resimleri inceleyin : 


Odin'i çalıştırdığınızda :
Telefonu bilgisayara bağladığınızda :

7.Adım : PDA tuşuna basıp 2.3.6 versiyonunu içeren I9100GXWKJ2_I9100GODDKJ2_I9100GDDKI1_HOME.tar.md5 isimli dosyayı bulup seçin :







Start tuşuna basmadan önce son olarak ekranınızın şu şekilde olduğuna emin olun ve Start tuşuna basın : 


Görüntüdeki gibi işlem başlayacaktır :




O sırada telefonunuzun ekranı şu şekilde olacaktır : 










8. Adım : Son olarak Odin yazılımın sol üst köşesinde ferah yeşil bir renk ve PASS! yazısı çıkacaktır eğer telefon "Setup Connection" kısmında takılıp kalıyorsa panik yapmayın usb kablosunu çekip tekrar takın ve Dosyanız seçili iken Start tuşuna tekrar basın bazen 3 veya 4 kez bunu tekrarlamanız gerekebiliyor bazen, aşağıdaki resimleri inceleyin :


Bazen aşağıdaki gibi mesaj kısmında Setup Connection yazısı gelir ve yükleme başlamaz normal şartlarda bir kaç saniye içerisinde başlaması lazım eğer 10 saniyeden fazla bu şekilde bekliyorsa USB kablosunu çıkarın ve tekrar takıp Start tuşuna tekrar basın bu işlemi başlayana kadar tekrarlayın!


Bütün adımları başarılı bir şekilde yerine getirdiğinizde telefonunuz otomatik olarak baştan başlayacaktır ve Odin yazılımıda şu şekilde olacaktır :




SON OLARAK : Evet dostlar Türkçe menülü Android 2.3.6 Gingerbread versiyonlu I9100G marka telefonunuz hayırlı olsun bu arada eğer 2.3.6 değilde şu tarihlerde piyasada bulunan 4.0.3(IceCream Sandwich) versiyonunun I9100G için olanını bulursanız bu yöntem ile onuda yükleyebilirsiniz zamanım olursa ve bulursam onuda bu konuya ekleyeceğim. Olabildiğince yalın, bilgisayar bilgisi temel olan kullanıcıları da hesaba katarak yapmaya çalıştığım anlatım umarım işinizi görür kafanıza takılan bir husus olursa çekinmeden mail atın Blog'u sosyal paylaşım hesaplarınızda paylaşın, böylece bir psikozdan daha kurtulmuş olduk kendinize iyi bakın sizleri bazen çok seviyorum!




27 yorum:

  1. Saygı deger Kıvanc Aktaş, şahsım adına size teşekkürü bir borç bilirim, paylaşımınız için teşekkür ederim.Diğer yapacağınız güncellemeleri merakla bekliyorum iyi çalışmalar diliyorum.
    R.T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hocam, asıl ben teşekkür ederim, bu yazıya modellik eden telefonunuzu kullanmama izin verdiğiniz için, iyi çalışmalar dilerim. :)

      Sil
  2. iyi günler ilk önce çok teşekkür ederim, anlatmış olduğunuz herşeyi uyguladık ve bir sıkıntı yok. 4.0.3 versiyonunu ne zaman yayınlayacaksınız firmware ile birlikte merakla bekliyorum???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, henüz I9100G için herhangi bir ICS(4.0.3) güncelleştirmesine rastlamadım ne zaman geleceği ile ilgili bir tarihte yok, sadece Türkiye'de değil bir çok ülkede bekleniyor haberim olur olmaz buraya ekleyeceğim dosyayı. İyi çalışmalar dilerim.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim ilginiz için, yeni bir update de görüşmek üzere. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Benim merak ettigim konu bu yukeledigimiz yazilim Samsung'un official olarak Turkiye icin sagalmis oldugu bir software versiyonu mudur?

    Soyle bir sorunla karsi karsiyayim. Elimde Darty'den kampanya kapsaminda almis oldugum bir I9100g var ve preconfig dosyasi Hindistana (INU) gore set edilmis. (Swype uygulamasini kullanirken dil problemlerine neden oluyor) Acaba bunu official Turkiye versiyonu mevcut mu? Mesela bu sorunla servise gitsem bana serviste bir cakallik mi yapacaklar yoksa samsungun normalde sagladigi, var olan yasal bir surumu mu yukleyecekler?


    Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samsung'un Türkiye için sağladığı bir versiyon değil sadece içinde Türkçe dil seçeneği olan Endonezya versiyonu, Swype uygulaması en sıkıntılı durum çünkü İngilizce kullanmak durumundasınız, Swype yeni kelime öğrenebildiği için İngilizce kullanımda pek sıkıntı çıkmıyor, yeni versiyonla umarım bu sıkıntıda çözülür. Size tavsiyem halihazırda ücretini ödemiş olduğunuz servis bedelini sonuna kadar kullanmanız eğer sizin istemediğiniz bir önceki sürüme dönerlerse zaten siz bu versiyonu değiştirebilirsiniz, satış anında size bu dil ve resmi güncelleme sorununu bildirmediler ise sıkıntı var çünkü bu Telefon modeli Türkiye'de satışa sunulsun diye üretilmedi mesela I9100T modeli de Tayvan'da satışa sunulmak üzere üretildi, sonuç olarak servise gidip sorununuzu söyleyin şu an bildiğim kadarı ile yok ama asıl talep etmeniz gereken versiyon 4.0.3'tür. Türkçe dil desteği olan 4.0.3(ICS) bulur bulmaz ben buraya ekleyeceğim, beraber bekleyip görecek ve öğreneceğiz görüşmek üzere!

      Sil
  5. Merhaba öncelikle güzel anlatımınız için teşekkür ediyorum, işlem yapmak için birkaç aydır böyle bir forum çıkmasını bekliyordum. İndirdiğim 4 dosyayı; odin ve Gingerbread a dönüştüremedim. Sağ tıkladığımda yine sıkıştır seçenekleri çıkıyor, uzantısını mı değiştirmem gerekiyor( yani exe ve tar dosyası yapamadım) bu konuda yardımcı olabilir misiniz. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehir dışında olduğum için sorularınızı cevaplamakta biraz geciktim, http://www.7-zip.org/ adresinden indireceğiniz 7zip ile fotoğraftaki gibi tekrar denerseniz muhtemelen olacaktır, normalde winrar yada winzip ile olması lazım ama uzantısını değiştirmenize gerek yok dosyalar birleşip klasörü oluşturacaktır, kolaylıklar dilerim.

      Sil
  6. böyle bir konu açıp bizlere yardımcı olduğun için teşekkürler ben samfirmware den Open Germany yüklesem olurmu acaba hiç olmazsa avrupa ülkesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarı ile 4.0.3(ICS) için konuşuyorsunuz, olur olmasına ama dil seçeneklerinde Türkçe olmayabilir veya swype klavyede sıkıntı yaşayabilirsiniz eğer dil konusunda probleminiz yok ise yükleyebilirsiniz, iyi çalışmalar.

      Sil
  7. Merhabalar... Ben Bunu Uygulamak İstedim Ancak Rardan Çıkardığım Dosya Hatalı Çıktı Defalarca İndirdim Tekrar Upload Veya Bir Link Şansı Var Mıdır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında dosya hatalı değil tekrar denedim ve 7zip programı ile birleştirdim sorun yok, yinede belki tek link tercih edenler olur diye google drive hesabına bir alternatif dosya ekledim tek parça halinde olan bu dosyada zip uzantılı olduğu için winrar, winzip yada 7zip gibi bir yazılım ile dosyayı açmalısın, kolay gelsin.

      Sil
    2. Çok Teşekkür Ederim Tek Linki İndirdim Ve Oldu Ice Creamı İple Çekiyorum...İyi Çalışmalar.

      Sil
  8. Bu kadar açık ve net paylaşımınız için teşekkürler. Benim Cihazım galaxy s2 ı9100 bu cihaza tarif ettiklerinizi uygulayabilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif ettiklerimi uygulayabilirsiniz işlem aynı sadece dosya farklı siz I9100 için olan herhangi bir işletim sistemi bulmalısınız daha sonra o dosyayı odin vasıtası ile anlatımdaki gibi yükleyebilirsiniz. Kolay gelsin.

      Sil
  9. Merhaba Kıvanç bey size ne kadar teşekkür etsem azdır dediklerinizi harfiyen yaptım ve hiçbir sorun yaşamadan güncelleştirmeyi başardım
    çok çok teşekkürler saygılarımla

    YanıtlaSil
  10. Kıvanç bey, ben samsung galaxy s2 i9100g telefonuma android 4.0.4 sürümünü yükledim fakat telefonumda ekran kilidi ve sim kilidi kullanılmıyor. eski sürüme nasıl alabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eski sürümden kastınız 2.3.6 versiyonu ise ikinci adımdaki linklerden istediğinizi indirin(dört parça veya tek parça) ve anlatılanları aynen uygulayın telefonunuz 2.3.6 versiyonuna geri dönecektir, unutmayın ki yöntem bütün versiyonlar için aynıdır sadece indirip kullanacağınız işletim sistemi dosyası değişkenlik gösterir, kolaylıklar dilerim.

      Sil
    2. kıvanç bey 2.3.6 versiyonuna aldığımda telefonumdaki uygulamalar silinirmi? birde versiyonu yüklerken elektrik kesintisi vs. olması durumunda telefonum brick olurmu?

      Sil
    3. 2.3.6 versiyonundan 4.0.3 versiyonuna yükselen cihazlarda şaşırtıcı bir şekilde uygulamaların (sadece 4.0.3 uyumlu olanlar) silinmediğini tecrübe ettim fakat ben yinede fotoğraf ve önemli dosyalarınızı yedeklemenizi tavsiye ediyorum diğer konuya gelecek olursak telefonun ve işlem yaptığınız bilgisayarın pillerini tamamen şarj edin ve bu şekilde işlemi sürdürün sonuç olarak telefona yüklediğimiz işletim sisteminin bir parçası olan bazı dosyalar telefonun ROM bölümüne yakılma diye tabir ettiğimiz şekilde yazılıyor tam o süreçte işlem yarıda kalırsa cihaz kurtarılamaz hale gelebilir dosyaların ROM bölümüne yakılması versiyon yükseltme işleminin çok küçük bir zaman aralığına denk gelir fakat yinede bizim düsturumuz eşeğimizi sağlam kazığa bağlamak olmalı ve önlem alınmalı umarım açıklayıcı olmuştur, kolaylıklar dilerim.

      Sil
  11. kıvanç bey çok teşekkür ederim. son derece faydalı bilgiler verdiniz.

    YanıtlaSil
  12. abi kurban olurum sana ya çok tşk. ederim allah razı olsun iki üç saatimi verdim ama yaptım eli sonu...allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  13. kardeş ilgin için çok teşekkürler sayende türkçe kullanıyorum telefonu sağol yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Asıl ben hepinize teşekkür ederim, harikasınız! #direngeziparki #occupygezi

    YanıtlaSil
  15. Çokk teşekükrler halettim sayenizle

    YanıtlaSil